W dokumentacji do działania 6.2 PO KL są w zasadzie tylko dwa warunki. Wszystkie wydatki inwestycyjne muszą być "niezbędne" i "uzasadnione". Nie ma więc zamkniętego katalogu. To z jednej strony lepiej dla ubiegających się o wsparcie. Z drugiej jednak strony, spoczywa na nas ogromna praca "uzasadnienia" każdego wydatku.
Wśród wydatków wpisywanych do projektów najczęściej występuje:
- zakup środków transportu (o tym więcej w jednym z kolejnych postów)
- składniki majątku trwałego (np. biurko, szafa, krzesło, ale także komputer, ksero, niezbędne oprogramowanie, szlifierka, wiertarka i myjka ciśnieniowa)
- koszty prac remontowych i budowlanych, ale tu uwaga, tylko tych, które mają charakter dostosowania budynków do potrzeb naszej działalności - remont jako taki, mający na celu np. odświeżenie lokalu, nie jest kwalifikowany! Trzeba to wyraźnie uzasadnić w biznes planie!
Jeszcze raz wyraźnie powiedzmy - wszystkie wydatki muszą być niezbędne i uzasadnione! Operatorzy mają prawo wyłączyć nam z biznes planu zakup określonych rzeczy jeśli uznają, że te dwa warunki nie są spełnione. Po pierwsze więc, planujmy zakup wyłącznie tego, co jest ściśle związane z naszą działalnością (a nie drugiego laptopa, z przeznaczeniem dla naszego dziecka) i każdy wydatek jasno i dokładnie uzasadniajmy w biznes planie.
Środki z dotacji należy wydać w okresie 3 miesięcy od podpisania umowy o dofinansowanie. W uzgodnieniu z operatorem i w uzasadnionych przypadkach (np. poważniejsze prace budowlane), termin ten może zostać przedłużony.
Czy te informacje były dla Ciebie pomocne? Jeśli tak,
prosimy, kliknij w reklamę naszych sponsorów (ramka po prawej, na górze
strony). Dzięki temu będziemy mogli opłacić domenę i dalej rozwijać naszą
stronę. Dziękujemy!
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz